Nog een paar vrijwilligers gezocht

Alvast een dankjewel aan alle vrijwilligers die zich al op hebben gegeven: heel mooi dat jullie ons en de stichting op deze manier willen helpen.

Voor de Venloop zoeken wij nog maar 2 vrijwilligers.

Voor de Keramiekmarkt in Swalmen zoeken wij nog enkele vrijwilligers voor onderstaande diensten:

Zondag 19 mei:

• 1 persoon bij het parkeren van 9.00-13.00 uur
  • 2 verkeersregelaars van 9.00-13.00 uur
  • 3 verkeersregelaars van 13.00-18.00 uur

Maandag 20 mei:

• 1 persoon bij het parkeren van 9.00-13.00 uur
  • 1 verkeersregelaar van 13.00-17.30 uur
  • 3 personen bij het parkeren van 13.00-17.00 uur

Dinsdag 21 mei:

• 1 persoon voor het opruimen van het terrein etc. van 9.30-13.30 uur

Heb je zin om je handen uit de mouwen te steken voor onze stichting? Dat zou fantastisch zijn. Aanmelden kan tot uiterlijk 27 januari via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Alvast super bedankt!

Steffie, Wendy, Pauline en José

Nieuw Income Generating Project (IGP)

Al enige tijd helpen wij twee groepen personeelsleden van het ziekenhuis om in hun kosten van dagelijks levensonderhoud te voorzien via een zogenaamd Income Generating Project (IGP). De inkomsten uit deze projecten dienen ter aanvulling op hun salaris. 'Ongino Women's Empowerment Group' is opgericht in 2019. Een groep vrouwelijke personeelsleden van Kumi Hospital hebben met onze hulp landbouwgrond in gebruik kunnen nemen voor het verbouwen van diverse gewassen. De opbrengst van deze gewassen gebruiken zij deels om te herinvesteren, maar ook voor noodzakelijke uitgaven zoals de schoolkosten van de kinderen. Een jaar later hebben we een tweede groep kunnen starten, de Asianut Group, bestaande uit mannelijke én vrouwelijke personeelsleden van het ziekenhuis. Ook zij hebben grond van het ziekenhuis in bruikleen gekregen en zijn aan de slag gegaan met akkerbouw.

Zo’n 3 á 4 jaar later kunnen we concluderen dat de twee opgestarte projecten echt succesvol zijn en in positieve zin bijdragen aan de zelfredzaamheid van de mensen. Daarom willen we graag een nieuwe groep personeelsleden een extra steuntje in de rug geven. Dit keer niet in de landbouw, maar in de veeteelt.

Zoals bekend doneren wij al jaren (kerst)geiten aan arme gezinnen. Nu willen wij graag een aantal geiten specifiek voor personeelsleden doneren in de vorm van een derde Income Generating Project. Gesprekken hierover waren gaande, toen wij onlangs benaderd werden door farm manager Loek Verburg. Loek werkt sinds januari 2023 op Kumi Hospital Agro Park. Hij legde ons de vraag voor of we in plaats van geiten, schapen zouden willen aanschaffen.

Schapen krijgen vaak 2 keer per jaar jongen, een geit maar één keer. Dat levert dus meer geld op voor de eigenaar. Daarnaast blijkt het natuurlijkvriendelijker te zijn om schapen te houden in plaats van geiten, omdat schapen anders grazen dan een geit. Een schaap laat de wortels en de knoppen van bomen ongemoeid en snoeit heel veel (on)kruiden tussen het gras vandaan. Dat zou weer ten goede komen aan Loek’s streven om op een meer ecologische manier landbouw te bedrijven. De schapen die wij doneren aan personeelsleden kunnen worden toevertrouwd aan Loek’s zorg en opgenomen worden in zijn bestaande kudde. Ook kunnen de schapen gebruik maken van zijn bestaande stal. Dat is essentieel, omdat schapen 's nachts naar binnen moeten (in tegenstelling tot geiten). Al met al een win-win situatie. Na overleg met het management van het ziekenhuis is dan ook besloten om 50 schapen aan te schaffen voor deze nieuwe groep personeelsleden.

2 september Secret Diner -> VOL

WIJ ZIJN VOLGEBOEKT!

Heb jij zin in een verrassende avond op een toplocatie met heerlijk eten? Meld je dan aan voor ons Secret Diner. Beperkt aantal plaatsen, dus wees er snel bij.

📅 2 september
⏰ 18.30 uur
📍omgeving Swalmen
💰€ 39,50 incl. 2 consumpties

Dit wil je echt niet missen, dus meld je voor 25 augustus aan via This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Meer info volgt snel.

Save the date: 26 november Kumi Culinair

Op zaterdagmiddag 26 november organiseren we samen met Restaurant Maaszicht in Asselt Kumi Culinair. Dit wil je niet missen, dus zet de datum vast in je agenda. Meer informatie volgt snel.

KH_2021_Chistmas_ecard_002.jpg

Een Kerst en nieuwjaarsgroet uit Kumi!

Dear partners,

With profound joy, Kumi Hospital is wishing you and your families a great season celebration and a happy prosperous new year 2022.

...Thank you for enabling Kumi Hospital to always serve the less fortunate.

Board of Governance and Management.

...............................................................................................................

Beste partners,

Met diepe vreugde wenst Kumi Hospital u een geweldig seizoensfeest en een gelukkig voorspoedig nieuw jaar 2022.

Bedankt voor het in staat stellen van Kumi Hospital om altijd de minder bedeelden te dienen.

Raad van Bestuur en Management